Blog

welkom jens client happiness officer
We hebben er een nieuwe collega bij … Jens! Jens is er al vanaf 16 maart, maar door de corona-perikelen hebben we hem pas nu naar de fotograaf kunnen sturen. Jens is verantwoordelijk voor de “happiness” van onze klanten. Hij beheert de dossiers van onze klanten en staat hen met raad en daad bij. Hij zal er persoonlijk voor zorgen dat de verwerking van jouw dossier van A tot Z vlot verloopt.
Welke kosten mag je aanrekenen bij een laattijdige betaling, en hoeveel?
Wanneer je klant de factuur niet betaalt, kan je intresten en aanmaningskosten aanrekenen. Maar hoeveel juist? En wat zijn realistische tarieven?
integratie unpaid eenvoudigfactureren
Ook in Corona-tijden zijn integraties tussen platformen één van de focuspunten voor Unpaid. Dergelijke integraties zorgen er immers voor dat alles nog meer digitaal kan verlopen en dat bedrijfsleiders niet meer uit hun “kot” moeten komen om hun onbetaalde facturen te laten innen. Ook EenvoudigFactureren werd nu toegevoegd aan de lijst met platformen waarmee een integratie bestaat.
tips betalingstermijnen
Op elke factuur die je verstuurt of ontvangt moet er een betalingstermijn staan. De tijd die je krijgt of geeft om de factuur te betalen. De meest voorkomende termijn is 14 dagen maar sommige bedrijven geven een langere periode van 30 dagen of meer. De betalingstermijn is hoe dan ook een belangrijk aspect voor de financiële gezondheid van je bedrijf. We geven je hieronder 5 tips om er goed mee om te gaan.
uitstel van betaling
Af en toe vraagt een klant om uitstel van betaling. Hoe reageer je daarop en wat doe je het best? Het is niet bij wet verplicht om een betalingsuitstel toe te staan. Maar waarom zou je een goede relatie op het spel te zetten en misschien zelfs een klant verliezen door te weigeren? Misschien volstaat een kort overleg om samen een nieuwe betalingstermijn af te spreken. Jij blij en je klant nog meer. Houd wel rekening met een aantal zaken.
voordelen e-facturatie
In je privéleven en op de werkvloer: digitalisatie is omnipresent. Ook als onderneming is het van essentieel belang om de digitale trein te nemen. De meeste van je klanten zijn al overgestapt op e-facturatie. In dit artikel bekijken we wat het inhoudt en wat de voordelen zijn.
goede klantenrelatie
Of je nu een groot bedrijf runt, een kmo, een start-up of een eenmanszaak: het zijn je klanten die ervoor zorgen dat je business blijft draaien. Een goede klantenrelatie is dus noodzakelijk. We geven je enkele tips om ze optimaal te onderhouden en zelfs te verbeteren.
wat is cashflow
Cashflow: een van de meest gebruikte begrippen. Maar wat betekent het en waarom is cashflow zo belangrijk voor je onderneming? Wat is een goede en een slechte cashflow nu precies? En wat is de impact ervan op je onderneming?
inningskosten factuur
Onbetaalde facturen hebben een grote impact op je bedrijf. Ze zetten je liquiditeit onder druk. En in het slechtste geval moet je investeringen uitstellen of geraak je in financiële ademnood. Met onze calculator kon je al berekenen hoeveel extra omzet je moet draaien om onbetaalde facturen goed te maken. Maar er zijn nog een pak extra verborgen kosten.
goed debiteurenbeheer
Een goed debiteurenbeheer is essentieel voor elke onderneming. Maar wat wil dat zeggen? En hoe ga je er het best mee aan de slag?
cover-unpaid
Als je onbetaalde facturen wil innen via de IOS procedure, bijvoorbeeld via Unpaid, dan kan het zijn dat dit niet lukt omdat je schuldenaar failliet is of zich beroepen heeft op de wet op de mogelijkheid tot gerechtelijke reorganisatie (nu insolventiewet, vroeger de wet op de continuïteit van de onderneming of WCO). Graag leggen we jou uit wat dit nu precies wil zeggen.
unpaid_ios_procedure
In 2016 ging de procedure “Invordering van Onbetwiste Geldschulden” (IOS) van kracht in België. Deze procedure zorgt ervoor dat ondernemingen hun onbetwiste vorderingen op andere onderneming niet meer via een rechtbank moeten invorderen. Je zit met een onbetaalde factuur en wenst deze via de IOS procedure te gaan innen. In dit artikel informeren we jou waaraan een onbetaalde factuur moet voldoen om deze via de IOS procedure te vorderen.

Pagina's