Blog

Unpaid Versus Factoring
Hoe verbeter jij jouw cashflow? Voor jou als ondernemer is het niet altijd eenvoudig om te bepalen welke oplossing het best bij jou past. Factoring is een van de vele mogelijkheden die het overwegen waard zijn. Bij Unpaid geloven we echter dat onze oplossing in veel gevallen beter geschikt is. We lichten kort het verschil toe tussen factoring en onze diensten.
ontdek Unpaid
Vandaag heeft onze blog een facelift gekregen. We hebben het altijd al belangrijk gevonden om jullie te informeren, of het nu gaat over nieuws met betrekking tot credit management of over hoe Unpaid jou kan helpen. Omdat wij hier heel veel belang aan hechten vonden we dat het tijd werd om in deze bijdragen wat structuur te brengen.
sneller stijgend aantal faillissementen
Mondiale spanningen doen het aantal faillissementen in België sneller stijgen dan verwacht. Dat blijkt uit een rapport van Kredietverzekeraar Atradius. Eerder dit jaar voorspelde Atradius nog dat het aantal faillissementen in België met 2% zou stijgen ten opzichte van vorig jaar. Ze stellen hun verwachtingen nu bij tot 4%.
Vacature Strategische Business Developer
Belgische bedrijven die onbetaalde en onbetwiste B2B-facturen hebben, gebruiken Unpaid om deze automatisch te innen. Wij stroomlijnen dit gehele proces vanuit een online applicatie. Recentelijk werd dit ook mogelijk voor buitenlandse bedrijven en Unpaid wilt daarom stappen zetten naar Internationalisatie. Ben jij een Business Developer met een absoluut oog voor sales en met internationale ervaring?
goede aanmaning
Als een factuur onbetaald blijft moet je kort op de bal spelen. Hoe langer achterstallige betalingen blijven liggen, hoe groter de kans dat je een betaling zal mislopen. Wacht daarom niet langer dan een paar dagen na de vervaldatum om je klant te bellen. Komt de klant de gemaakte betalingsafspraak niet na? Verstuur dan een herinneringsbrief. We geven jou de cruciale tips en een voorbeeld van een goede aanmaning.
je hebt niet altijd een advocaat nodig voor invordering
Wie denkt aan een invorderingsprocedure denkt daarbij ook aan hoge kosten van een deurwaarder en een advocaat. Maar dat beeld is niet meer accuraat. Je moet zeker niet altijd een advocaat inschakelen om je zakelijke facturen in te vorderen. Wij leggen je uit hoe het zit.
een goede factuur verhoogt de kans op betaling
Een goede factuur draagt bij tot een vlotte betaling.  Zo zijn er een aantal cruciale elementen die op een factuur moeten staan om problemen te vermijden mocht er een klant niet betalen. Ben jij zeker dat je facturen volledig zijn? Lees hier hoe een goede factuur eruitziet.  
Vermijd verjaring van je factuur
Er bestaat wel degelijk zoiets als de verjaringstermijn van een factuur. Daarom is het belangrijk om zo snel mogelijk in actie te schieten wanneer de betaaldatum overschreden is. Heb jij een oude, onbetaalde B2B-factuur liggen die je nog wil invorderen? Lees hier meer over de verjaring van zakelijke facturen.
Teamleader integratie Unpaid
Wat hebben Teamleader en Unpaid gemeenschappelijk? Hun missie om het leven van ondernemers te vergemakkelijken. Een samenwerking tussen beide platformen is dan ook een match made in heaven. Dankzij Unpaid worden onbetaalde facturen een zorg minder voor bedrijven. En dankzij Teamleader hoef je daar als ondernemer zelfs geen extra moeite voor te doen. Via de rechtstreekse integratie op Marketplace stuur je openstaande facturen rechtstreeks vanuit je boekhouding naar Unpaid. Klik, send en klaar.
deurwaarder ios procedure
Onbetaalde facturen werden vroeger vaak niet ingevorderd. Ondernemingen vermeden liever juridische stappen omdat de hele procedure te traag, frustrerend en te duur was. Maar sinds 2016 is dat niet meer zo. De wet op de invordering van onbetwiste geldschulden (IOS) zorgde toen voor een ware revolutie in de incassowereld. Dankzij die nieuwe procedure moet je niet meer naar de rechtbank om de betaling van onbetwiste ‘business to business’ facturen af te dwingen. De deurwaarder kan nu zonder rechtszaak een vonnis krijgen om je factuur in te vorderen.
3 jaar ios procedure
In juli 2019 bestaat de IOS procedure (Invordering onbetwiste geldschulden) 3 jaar. Deze wet vormt de basis voor de hele werking van Unpaid. Dankzij deze wet zijn bedrijven nu in staat om onbetwiste, niet betaalde facturen te innen via een strakke, snelle en eenvoudige procedure. Unpaid heeft zich gespecialiseerd in het faciliteren van deze procedure en dat ging niet onopgemerkt voorbij. Reeds in 2017 wonnen wij de prestigieuze Europese “innovative Lawyers award” van de Financial Times.
bellen met wanbetalers
Elke ondernemer kent het probleem van facturen die te laat betaald worden. Wanneer dat gebeurt, raden we aan om de klant eerst te bellen voor je een aanmaning stuurt. Telefoneren gaat sneller dan een brief sturen, het is persoonlijker dan een e-mail en je krijgt onmiddellijk feedback van je klant. Die kan je bovendien ook niet meer negeren als hij je aan de lijn heeft. Het doel van zo’n telefoontje is altijd om een uiterste betaaldatum vast te leggen. Maar hoe pak je zo’n gesprek concreet aan? We geven vijf tips.

Pagina's