Een positieve betaalervaring voor elke klant, hoe zorg je daarvoor?

Als ondernemer weet je hoe belangrijk het is een goede klantbeleving te garanderen. Maar sta je ook stil bij het sluitstuk daarvan, het betalen? Vandaag gaan we iets dieper in op de betaalervaring van jouw klanten. Waarom is een positieve betaalbeleving zo belangrijk? En hoe maak je het je klanten gemakkelijk? Je leest het hier.

Positieve betaalervaring zorgt voor vlot betaalde facturen

Vlot betaalproces = positieve betaalervaring

Hoe ervaart je klant jouw betaalproces? Het loont de moeite om dat kritisch te bekijken.

Want een klant die te veel moeite moet doen om een factuur te betalen, houdt hier hoogstwaarschijnlijk een negatief gevoel aan over. In het ergste geval koopt hij de volgende keer niet meer bij jou, maar zoekt hij naar een alternatief met een positieve betaalbeleving.

Met deze handige tips verbeter je de betaalervaring van je klant.

 

Zorg voor een duidelijk factuuroverzicht

Jouw klant moet precies weten welke factuur of facturen die nog moet betalen, wat het openstaande bedrag is en waar je de betaling verwacht. Idealiter breng je al deze informatie samen op één duidelijke pagina of dashboard. Zorg minstens dat je klant niet hoeft te zoeken naar een antwoord op zijn vragen.

 

Voorzie een veilige betaalomgeving

Eerst en vooral: breng je klant in een veilige betaalomgeving. Want hoe minder zorgen je klant heeft, hoe sneller die zal betalen. Sterker nog: in een betaalomgeving die ónveilig lijkt, betaalt de klant misschien helemaal niet. En dat wil je als ondernemer absoluut voorkomen.

 

Maak de betaling zo gemakkelijk mogelijk

Hoe makkelijker het is om een factuur te betalen, hoe sneller jouw klant dat zal doen.

  • Denk aan directe links die naar de correcte betaalpagina leiden, handige QR-codes, enzovoort.
  • Bied je klanten genoeg betaalopties aan. Geef hen de optie om te betalen via een tool die ze herkennen en vertrouwen.
  • Je kan ook nog een stapje verder gaan en je klant de mogelijkheid geven om meerdere facturen in één keer te betalen. Zo wint die aan tijd en ontvang jij sneller je geld. Een win-win!

 

Deze tips gevolgd maar nog steeds last van onbetaalde facturen?

Unpaid helpt je hierbij. We nemen graag met jou de mogelijkheden door!

Vrijblijvend infosessie boeken

 

Of dien meteen een dossier in:

Klaar om jouw onbetaalde facturen te innen?

Vul je gegevens in om te starten.

 

Wil je graag eerst nog wat meer inlichtingen? Bel ons vrijblijvend op +32 9/396.34.00 of mail ons op info@unpaid.be.