Ontdek: Kennis

yuki-unpaid
Wist je dat je als Yuki gebruiker heel eenvoudig je onbetaalde business to business facturen kan laten innen via Unpaid. Dankzij deze slimme integratie wordt het heel eenvoudig om snel en efficiënt je openstaande facturen weg te werken. Zo kan jij je focussen op de kern van jouw werk. In dit artikel leggen we jou nog even uit hoe je de koppeling maakt.
invordering onbetaalde b2b factuur
Sinds juli 2016 is de zogenaamde Potpourri wet van kracht. Met deze nieuwe wet werd het veel eenvoudiger om onbetaalde facturen tussen bedrijven in België in te vorderen. Unpaid ontstond kort na de inwerkingtreding van deze wet. Wij specialiseerde ons als een van de eersten in deze nieuwe procedure. Maar hoe gaat deze procedure in zijn werk?
Exact-unpaid
Ben jij een gebruiker van Exact en wens je, op een heel eenvoudige manier, je onbetaalde facturen te innen? Dankzij de koppeling tussen Unpaid en Exact kan je jouw openstaande facturen eenvoudig importeren in ons platform. Ontdek hoe het werkt, heel eenvoudig!
schadebeding
Een schadebeding zorgt ervoor dat u, als leverancier, bovenop het standaard factuurbedrag een extra som naast eventuele verwijlintresten kan vragen op het moment dat uw klant niet betaald. Een dergelijk schadebeding kan een percentage zijn (bijvoorbeeld 1% per maand) een vast bedrag (bijvoorbeeld 75 € per factuur) een variabel bedrag (bijvoorbeeld 10% van de factuurwaarde) of een combinatie van voorgaande.
Unpaid Versus Factoring
Hoe verbeter jij jouw cashflow? Voor jou als ondernemer is het niet altijd eenvoudig om te bepalen welke oplossing het best bij jou past. Factoring is een van de vele mogelijkheden die het overwegen waard zijn. Bij Unpaid geloven we echter dat onze oplossing in veel gevallen beter geschikt is. We lichten kort het verschil toe tussen factoring en onze diensten.
goede aanmaning
Als een factuur onbetaald blijft moet je kort op de bal spelen. Hoe langer achterstallige betalingen blijven liggen, hoe groter de kans dat je een betaling zal mislopen. Wacht daarom niet langer dan een paar dagen na de vervaldatum om je klant te bellen. Komt de klant de gemaakte betalingsafspraak niet na? Verstuur dan een herinneringsbrief. We geven jou de cruciale tips en een voorbeeld van een goede aanmaning.
je hebt niet altijd een advocaat nodig voor invordering
Wie denkt aan een invorderingsprocedure denkt daarbij ook aan hoge kosten van een deurwaarder en een advocaat. Maar dat beeld is niet meer accuraat. Je moet zeker niet altijd een advocaat inschakelen om je zakelijke facturen in te vorderen. Wij leggen je uit hoe het zit.
een goede factuur verhoogt de kans op betaling
Een goede factuur draagt bij tot een vlotte betaling.  Zo zijn er een aantal cruciale elementen die op een factuur moeten staan om problemen te vermijden mocht er een klant niet betalen. Ben jij zeker dat je facturen volledig zijn? Lees hier hoe een goede factuur eruitziet.  
Vermijd verjaring van je factuur
Er bestaat wel degelijk zoiets als de verjaringstermijn van een factuur. Daarom is het belangrijk om zo snel mogelijk in actie te schieten wanneer de betaaldatum overschreden is. Heb jij een oude, onbetaalde B2B-factuur liggen die je nog wil invorderen? Lees hier meer over de verjaring van zakelijke facturen.
Teamleader integratie Unpaid
Wat hebben Teamleader en Unpaid gemeenschappelijk? Hun missie om het leven van ondernemers te vergemakkelijken. Een samenwerking tussen beide platformen is dan ook een match made in heaven. Dankzij Unpaid worden onbetaalde facturen een zorg minder voor bedrijven. En dankzij Teamleader hoef je daar als ondernemer zelfs geen extra moeite voor te doen. Via de rechtstreekse integratie op Marketplace stuur je openstaande facturen rechtstreeks vanuit je boekhouding naar Unpaid. Klik, send en klaar.
deurwaarder ios procedure
Onbetaalde facturen werden vroeger vaak niet ingevorderd. Ondernemingen vermeden liever juridische stappen omdat de hele procedure te traag, frustrerend en te duur was. Maar sinds 2016 is dat niet meer zo. De wet op de invordering van onbetwiste geldschulden (IOS) zorgde toen voor een ware revolutie in de incassowereld. Dankzij die nieuwe procedure moet je niet meer naar de rechtbank om de betaling van onbetwiste ‘business to business’ facturen af te dwingen. De deurwaarder kan nu zonder rechtszaak een vonnis krijgen om je factuur in te vorderen.
bellen met wanbetalers
Elke ondernemer kent het probleem van facturen die te laat betaald worden. Wanneer dat gebeurt, raden we aan om de klant eerst te bellen voor je een aanmaning stuurt. Telefoneren gaat sneller dan een brief sturen, het is persoonlijker dan een e-mail en je krijgt onmiddellijk feedback van je klant. Die kan je bovendien ook niet meer negeren als hij je aan de lijn heeft. Het doel van zo’n telefoontje is altijd om een uiterste betaaldatum vast te leggen. Maar hoe pak je zo’n gesprek concreet aan? We geven vijf tips.

Pagina's